En dag i bilder

Inatt var det jag som hade barnen. De vaknar numer väldigt sällan på nätterna, i så fall en gång runt femsnåret så man får gå in till dem och ge nappen och klappa lite på kinden så de somnar om. 
Sen sover de till ca 8-8.30 vilket är himla skönt. 

Men som sagt, nu när J är ledig så kör vi varannan natt och nu var det min tur. 
Så jag och barnen gick upp vid 8.20 och åt frukost tillsammans i köket med stängd dörr så J kunde sova vidare.


Det blev te med mjölk, avokado, kiwi, tomater och äggröra på ett helt ägg samt två äggvitor. Ungarna smaskade gröt med katrinplommonpuré och varsin knäckemacka med smör. 

Efter frukosten blev det bus i överflöd tills pappan vaknade och var redo att åka iväg och handla lite. 


Vi var bland annat till Rusta och köpte dessa förvaringslådor till barnens alla leksaker. Skönt att kunna stoppa undan det som inte används för tillfället så man slipper bo i värsta röran 😉

Hemma igen så var det i vanlig ordning full rulle på barnen. De tar följe runt i lght och röjer med allt! 
Nu har de också börjat ställa sig mot allt de ser så det blir en del vurpor och ledsna miner när de glömmer bort att hålla i sig osv. 
Men envisa som få så tar de sig upp och fortsätter igen och vingar lagt ut lite lekmattor där de brukar ramla som mest 😜

Kattens klätterträd är populärt att stå mot 

Busar med en av deras Bobby Cars

Dagens hälsosamma middag blev fläskkotlett med ugnsrostade grönsaker. Bl.a. aubergine, zucchini och champinjoner. 
Riktigt gott faktiskt!




Annars har vi bara tagit det lugnt idag och myst i soffan. Nu har barnen just somnat för natten och vi kollar på den andra delen av Sagan om ringen filmerna. Det är den förlängda versionen för övrigt och det känns som att vi tittat på den halva dagen och än är det en bit kvar tills den är slut... Vojens vojne, inte direkt min favoritfilm 😜

Nu ska jag virka vidare på en ugglemössa som jag fått beställning på. Men mer om det imorgon tänkte jag 😊


Hoppas ni haft en bra dag, kram på er! 









Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback