Årets första grillning, kanske

Grå dag 😕
Vi som bjudit hit svåger med fästmö för att köra årets första grillning ikväll men så försvinner självklart solen och det blir snudd på veckans tråkigaste väder...
Jaja J och hand bror är redan iväg och handlar till kvällen så vi får väl se hur det blir.

Igår var det iaf strålande sol och härligt vårväder, även om det blåste en del men det tycker jag det gör för det mesta här i Karlstad.
Vi var iaf iväg till barnmässan en sväng, fick lite goodiebags och tittade runt på olika utställare. Fastnade på tv gjorde vi också fast det får jag inte berätta säger J så låtsas som att ni inte läste det 🙈😂
Sammanfattningsvis av mässan blir nog tyvärr en gång och inte mer. För en så hög entrékostnad hade vi faktiskt förväntat oss lite mer liksom. 

På eftermiddagen drog jag och handlade till middagen och fredagsmys medan J var ute på tomten med barnen. Jag joinade dem sen och vi busade lite innan det var dags att gå in igen.

Mys med Adele i solen 


Juste! På måndag ska jag på anställningsintervju på ett demensboende. Så då får ni gärna hålla en tumme eller två för att de vill ha mig som timvikarie till helger och nätter 👍
Många tycker det är jobbigt/krävande att jobba med dementa men jag har nog aldrig haft ett så roligt jobb som när jag sommarjobbade på demensavdelningen på ett boende i Sthlm. 
Utmaningen i att utröna vad de vill ha ut av sin vardag och att få hjälpa dem till ett meningsfullt liv och ta del av deras häftiga livshistorier är ett privilegium anser jag!
Jag menar, hur många kan säga att de vet hur Sveriges högsta försvar fungerar? Jo det kan jag för en underbar herre med demens trodde att han fortfarande var verksam i yrkeslivet och hade mig som assistent 😉

Att jobba med dementa är att få spela teater varenda dag, flera olika roller om dagen för att samspela med dem på bästa sätt. 
Ja jag gillart helt enkelt 😊

Nu ska jag ta och pilla naveln ett tag då ungarna sover och J är borta - egentid! Svårslaget 😉

Hittade denna från när vi la om golvet. Adele hjälper pappa skruva list 😉
Här ser ni ju också hur golvet såg ut innan 🙈







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback