Så kan vi andas ut igen...

Blodtrycket visade sig ha sjunkit idag tillbaka till normalnivå så jag fick åka hem igen med ordination att vila vila vila och typ vila lite till när jag vilat klart. Plus att jag måste komma in akut direkt om jag känner mig sämre på något sätt.
På måndag ska jag till min BM igen och ta nytt blodtryck och urinprov bara för att se så det inte bara var ren tur att trycket sjunkit idag.
 
I övrigt så såg allt bara fint ut med tjejerna på ultraljudet. De väger 1,1-1,2 kg båda två och är lika stora, har lika mkt vatten och hade ungefär samma hjärtfrekvens när de mätte flödet i navelsträngarna :)
Allt som allt var det alltså bara super bra med töserna och min livmodertapp var lång och totalt stängd så inga tecken på en för tidig förlossning heller.
Skönt!
 
Nu är målet att det fortsätter så här bra till 30 fulla veckor, klarar vi det så blir nästa mål 34 fulla veckor och sedan efter det så får de komma när de vill för då försöker man inte längre stoppa förlossningen om den skulle gå igång av sig självt :)
Personligen är jag ju rätt trött på att vara gravid vid det här laget men hellre att de stannar inne länge och kommer ut som perfekta små friska prinsessor än att de kommer nu bara för att jag inte orkar mer.
 
I övrigt gick vi ju in i en ny vecka idag, 29 (28+0). Så jag slänger väl in en magbild som jag just tog lite vackert i hallspegeln i världens sämsta ljus ;)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback