Varit hos barnmorskan

Innan lunch var jag iväg till min barnmorska i stan och kollade läget.

Allt såg bra ut och jag fick höra de små hjärtana slå för första gången.
Tvilling 1 hade hjärtslag på 132-135 slag/min och tvilling 2 låg på 140-142 slag/min så det var så bra så :)
Hon mätte även min mage och jag hade ett SF-mått på 28 cm. Vilket vid en normal graviditet hade varit mycket men eftersom det är två därinne så var även det helt normalt :)
 
Mitt blodtryck och allt låg också bra så det var nemas problemas med mig och töserna. Bara sammandragningarna och foglossningen som ger mig besvär.
Fick en sammandragning när hon letde runt efter tvilling 2s hjärtljud, inte världens skönaste men men..
 
Fick en massa infoblad också om föräldrakurs, avslappningskurs och nån förlossningsinfo kväll de har på sjukhuset som hon tyckte vi skulle gå på.
Kan vara kul att gå på kurserna osv bara för att träffa andra par i samma situation, lära känna nytt folk om inte annat :)
 
 
Nu ska jag ta och bädda bort allt ur vår säng och städa undan lite här hemma för ikväll kommer ett par och ska kolla på vår säng :)
Vår nya säng kommer ju nu i dagarna så skulle vara skönt att hinna bli av med den gamla innan dess :D
 
Häfte att läsa om avslappning :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback