Ugglor i överflöd

Jahapp detta med virkade mössor... 
Det började som en rolig grej bara medan jag var gravid. Låg hemma sjukskriven och fick inte göra så mkt mer än att titta på tv och dricka så mkt vätska jag kunde. 
Så jag började göra sånt som funkade sittandes i soffan - virka!

Aldrig virkat något annat än en enda lång radda med lösmaskor tidigare så detta var ju en utmaning. 
Det blev iaf en filt gjord av virkade mormorsrutor till barnen 😉 
Bild och inlägg om det finns här längre bak någonstans. 

Så nu fick jag lite sug att virka igen och det föll på en rolig mössa - en uggla! 
Efter en del svordomar om den kassa beskrivningen och mina händers motvilja till att sammarbeta så blev det ändå en mössa. 
På tok för liten för mina barn så den fick bli en julklapp till min ena brors nya bebis istället hehe. 

Men så började vänner och bekanta vilja ha mössor också så jag fortsatte virka och ändrade om mönstret en del så det skulle passa olika storlekar osv. 
Och ja, nu är vi här - folk jag känner och inte känner hör av sig och vill beställa till sig själva, vänner, vänners barn, barnbarn osv osv. 

Superkul så klart men också lite läskigt hehe, man får ju prestationsångest deluxe av att lyckas möta deras förväntningar... 

Här är ett par beställda mössor jag gjort (de väljer alltså själva färg på allt garn och storlek) 














Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback