Försäkringskassan

Ja vad ska man säga...
När man väl får tag i dem är de jätte bra och trevliga, verkligen! Jag får alltid bra svar och hjälp.
MEN problemet är ju att faktiskt komma fram till dem.
 
Som nu tex har jag försökt ringa hela förmiddagen men får bara höra "Kundtjänst har hög belastning just nu, försök igen senare. KLICK". Man får alltså inte ens ställa sig i den sjukt långa telefonkön...
Häromdagen när jag ringde hamnade jag på plats 166 i kön :O
Tack och lov att de har en uppringningstjänst annars hade man ju blivit ruinerad bara på kötiden...
 
Får ta och fortsätta mitt jagande så jag kan skicka iväg ansökan om sjukpenning någon gång. De kräver nämligen att man fyller i uppgifter om arbetsgivare men ehm jag har ju ingen eftersom jag för tillfället är arbetslös?! Ja jag fattar noll...
 
Annars har vi idag öppnat ett eget konto till tvillingarna. Tanken är att släkt och what not ska kunna sätta in pengar istället för att köpa en himla massa kläder, presenter osv osv som vi ändå inte får plats med eller är i behov av just nu.
Så ska vi sätta in barnbidragen osv där med så att pengarna på det kontot bara kommer gå till sånt som vi köper till småtöserna :)
Vill ni skänka en slant så hör av er :D (Och nej nu tigger jag inte pengar men jag vet att många i släkten läser denna blogg och några av dom har själva kommit med detta som förslag så jag vill bara informera om att det nu är fixat ;D)
 
Nu ska jag ta och fixa ihop pannkakssmet till ikväll och kanske baka lite chocolate chip cookies. Blev så sugen när jag just såg det i en film hehe ;)
 
Omotiverad bild på mig och min brorson 2010. Snart är jag i poolen med våra egna barn ^^
 


Jag håller också på och krånglar med det där nu, fasen vad komplicerat det ska vara!! Skönt att man inte är ensam, haha ;)

Svar: Haha ja det är ett evigt pyssel! Men nu har jag iaf skickat iväg skiten så bara att hoppas på det bästa nu haha
Mammachexet

2013-01-22 // 15:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback