Havandeskapsförgiftning

Eh jaha, det var ju inte riktigt vad jag hade väntat mig av dagens kontroll hos barnmorskan.
Allt började bra med samtal och genomgång av lite journal osv, upp på britsen för att kolla blodtryck, mäta mage och lyssna på hjärtljud.
Hej hopp i galosch! Stopp och belägg! Blodtryck på 140/85 :O Jag brukar ligga runt 115-120 i tryck....
Då blev det bara att dra iväg till toaletten direkt och lämna urinprov så hon kunde kolla efter äggvita. Och ja minsann det hade man ju +1. Inte bra!
 
Detta tillsammans med min försämrade syn, trötthet, flimmer för ögonen och molande huvudvärk är alla tecken på havandeskapsförgiftning. Och DET mina vänner vill man inte ha!
Imorgon är det dags för nytt tillväxtultraljud och läkarkoll på spec.mödravården. Då ska de ta nytt blodtryck för att se om jag fortfarande ligger högt osv. I absolut värsta VÄRSTA fall så läggs jag in med blodtrycksdämpande mediciner och blir kvar tills de små töserna föds, vilket kan bli tidigt pga farorna med havandeskapsförgiftning.
 
Så imorgon fm får ni gärna hålla tummarna för att jag bara blir undersökt men sen får åka hem igen :)
Men men, nu ska vi inte ta ut något i förskott men ändå vara beredda.
Därför har jag så smått börjat packa BB-väskan så slipper Jhonny göra det själv sen ifall det blir så att jag läggs in och inte kommer hem igen fören födseln.
 
Ska försöka leta reda på nån bra lista över vad man behöver ha med sig som jag kan bocka av ifrån sen...
Kram på er!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback