För tjock för tjockisträning

Så för ett tag sedan var det en annan gravid som tipsade om en skön avslappningsställning för oss tjockisar.
Det hela går ut på att man ligger på knä med stora magen hängandes ner mellan benen och vilar pannan i golvet. Detta ska då sträcka ut hela ryggen och vara riktigt avslappnande och skönt tydligen.

Så idag var dagen då jag skulle få det riktigt nice. Varit rätt trött i svanken ett par dagar nu nämligen.

Det hela börjar bra. Jag sätter mig på knä, särar på benen för att göra plats åt magen och börjar luta mig framåt för att sätta pannan mot golvet.
Nu börjar jag dock märka att detta nog inte var en så bra idé... Magen är så stor så jag liksom rullar mer på den så att säga men nu har jag kommit så djupt ner att det inte går att stoppa min kropphyddas framfart...

Jag slår över helt enkelt. När pannan väl får kontakt med golvet ligger jag inte längre bekvämt på knä utan jag mer står upp med rumpan rakt upp i vädret och vinglar som en gungbräda.

Hur tar man sig ur denna situation då undrar ni? Jo man välter över åt sidan och tackar gudarna för att man var smart nog att ha gjort detta på ett mjukt underlag.
Så med ännu mer ömmande svank och nu ett vackert rött märke i pannan fann jag mig själv för tjock för att göra övningar för gravida.
Är det nu man får bryta ihop lite??!

Tror inte det var så här det skulle se ut om man gjort det rätt...



Hahahahahahaha Gud ja ramlar ur sängen

2013-02-19 // 22:07:09

Hahaha, du är underbar! Följer dig från AFF! Tror inte att du vet vem jag är men jag har för mig att du också har PCO och fastnade för att följa dig! Jag vet inte om du skrivit någon historia om eran tid fram till att ni blev gravid? Alltså vad läkare sagt osv. Skulle vara kul att läsa! Kram!/Caroline

Svar: Hehe tack :) Nu ska jag sätta mig och skriva lite om PCOSen tänkte jag
Mammachexet

2013-02-19 // 23:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback