Vecka 10

Idag går jag in i vecka 10!
Det börjar kännas mer och mer på riktigt nu eftersom de allra värsta veckorna med störst missfallsrisk är förbi. Vi kommer vänta till vecka 12 dock innan vi berättar för världen ;)
 
Nu går jag mest och väntar på att magen ska börja växa så man kan få vara så där snygg gravid ^^ hehe.
Tog en bild i vecka 5 när vi just gjort testet och en bild imorse. Tycker ju inte att det hänt speciellt mkt men lite skillnad är det kanske. Magen e liksom lite rundare men tyvärr beror det väl mer på gaser än bebisar eftersom livmodern fortfarande är så pass liten att den är gömd i bäckenet.
 
Ursäktar den extremt dåliga kvaliten men det blir så när man försöker fota sig själv. I framtiden får sambon hjälpa till ;)
 
Idag slutar grodynglena att vara embryon också, från och med idag räknas de som foster :)
Hoppas på att få lite fina bilder på nästa ultraljud som jag kan dela med mig av här.
 
Nu ska jag lägga mig tillrätta i soffan och kolla en film eller två :)
Kram på er! // Mammachexet



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback