Söndagsmyser

Hej på er!
 
Jag fick komma hem igen i fredags efter att ha fått massa dropp, nya mediciner och akupunktur.
Känns ju trist att behöva äta mediciner osv men det funkar bra ändå och akupunkturen ska jag fortsätta med två gånger i veckan för den hjälpte helt mirakulöst bra!
Man känner sig ju lite "misslyckad" nästan som inte klarar av en graviditet utan dessa mediciner osv, alla andra kvinnor kan ju så varför inte jag?!
Men samtidigt vet jag ju att det är som läkarna säger - "Tvillingar är värre och du är absolut inte den enda som mår så här illa. Vi har minst en inneliggande kvinna med exakt samma symtom jämt".
Så det känns ju bra antar jag haha även om jag inte önskar ens min värsta fiende att må så här.
 
Idag har jag och sambon haft en lugn dag med ett IKEA besök och sedan lite bygge här hemma. Kanske inte låter speciellt lugnt men vi var nästan ensamma på IKEA och allt har flytit på i ett lugnt tempo.
Så nu sitter jag här i vardagsrummet med datorn i knät och njuter av vår nya lampa och känner doften från den gudomliga goda örtkryddade rostbiffen som står i ugnen.
Första gången på länge som jag orkat laga middag, något som jag ALLTID gör annars och njuter av men orken har helt enkelt inte funnits innan.
 
Sitter och skriver lite i min gravidbok också och läser om bebisarnas utveckling i Mammapraktika boken :)
Längtar till på onsdag när det är dags för nytt ultraljud. Då är det nästan dags att börja "go public" med graviditeten också får då är vi en bra bit in i vecka 11! Längtar ^^
 
 
Kram på er! // Mammachexet


Vad skönt att du kommit hem igen! Var har du fått tag på gravidboken? En sådan skulle jag vilja ha! :)

Svar: Hej, tack ja det känns skönt :DDu den köpte jag nog på Akademibokhandeln. Men sett den på lite olika bokaffärer innan. Går nog att beställa via nätet med :D
Mammachexet

2012-10-09 // 20:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback